Médiaunió – „A sport mindenkié!” kampány

3 x 1 – és jobban megy!

Budapest, 2012. május 17. – Már most az olimpia lázában ég az ország, és a legtöbben közben elfelejtik, hogy mi magunk is hétköznapi bajnokok vagyunk. Pedig nem is kell sokat tennünk ahhoz, hogy egészségesebbnek és vidámabbnak érezzük magunkat. A Médiaunió Alapítvány ezért idén a sportolás fontosságára hívja fel a figyelmet.

A Médiaunió kuratóriuma több száz beérkező témajavaslat közül választotta ki a 2012-es év kampánytémáját. Mivel több felmérés is igazolja, hogy a társadalom többsége nem, vagy csak nagyon ritkán mozog, a kampány a sportolás fontosságát kívánja hangsúlyozni. Legfőbb célja, hogy a sport iránti lelkesedés ne vesszen el, hanem olyan energiává alakuljon át, amit a mindennapi emberek saját életük jobbá tételére használhatnak fel. A foci-EB és az olimpia évében a Médiaunió Alapítvány szeretné felhívni az emberek figyelmét arra, mennyire fontos, hogy mindenki kezdjen el rendszeresen sportolni, saját egészsége, jó közérzete, boldogsága érdekében.

Rudolf Péter és Novák Péter, a Kuratórium tagjai korábban így indokolták a választást: „A felhőtlen mozgás, a sport örömet okoz és boldogságot, ugyanakkor a sport nem csupán az élsportot jelenti. Vannak olyan sportágak, amelyeket ráadásul szinte semmilyen kommunikáció nem segít.”
Új megközelítésre van szükség, ha azt akarjuk, hogy valódi változást érjünk el a lakosság életvitelszerű sportolási szokásainak kialakításában. Az emberek korábban valamiért nem tudtak elmozdulni a holtpontról, így a változtatásig kevesen jutottak el. A Médiaunió idei kampánya ezt a gátat próbálja ledönteni az üzeneteiben megjelenő két hangsúlyos elemmel:
1) Fenyegetés helyett pozitív élményt hangsúlyoz – a sport nem elvesz, hanem ad: önbecsülést, jó közérzetet, jobb egészségi állapotot. Más szemlélettel próbál motiválni, mint a legtöbb hasonló kezdeményezés: nem ijesztget azzal, hogy milyen negatív következményei lesznek, ha valaki nem sportol, hanem az érzelmekre hat oly módon, hogy a kampányhoz csatlakozó büszkeséget és elégedettséget érezzen mozgás után.
2) A kampány fő üzenetével – heti háromszor egy óra mozgás elegendő – nem támaszt teljesíthetetlen elvárásokat. Persze kár lenne tagadni, hogy kezdetben rendkívül megerőltető átalakítani a napi rutint, „helyet szorítani” a rendszeres sportolásnak. Ám a kampány során ebben is segítséget kap a csatlakozni vágyó (például tapasztalt szakértők segítségével), szem előtt tartva, hogy csak az első hónap számít kritikusnak – ezt elérve a legtöbb esetben már nem nyűgként, hanem kellemes időtöltésként gondolnak az emberek a sportolásra.

A kampányt idén is – listaáron számolva – közel egymilliárd forintnyi médiafelületen valósítja meg a Médiaunió Alapítvány, ami azt jelenti, hogy jelenleg „A sport mindenkié!” az ország legnagyobb társadalmi célú kampánya 2012-ben! Elemei közt szerepel ingyenes vagy kedvezményes áru edzések megszervezése országszerte, sportszínpad felállítása Budapest egyik forgalmas helyén, fotó-, videó- és cikkíró pályázat, amelyek zsűrizése után a legjobbak ajándékcsomagot kapnak.

2012. május 17-től már elérhető a kampány Facebook-oldala (Facebook.com/3x1ora), illetve honlapja (www.sportolnijo.hu), május 21-től pedig a kampány első tv-bejátszása is látható. Ettől a naptól rádiócsatornákon, napi, heti, havi lapokban és honlapokon is találkozhatnak a Médiaunió kampányával. A sajtóközleményeket és a különleges, motivációs beszédeket bemutató videoanyagokat a www.sportolnijo.hu oldalon tekinthetik meg.

„A sport mindenkié!” kampány főtámogatói: E.ON Hungária Zrt. / Magyar Olimpiai Bizottság
Közreműködők: Berg Média / hat Márka Művek / Open Communications Kft. / HoppArt Társulat / Post Edison