Hol vannak a jó emberek? - Indul a Médiaunió Alapítvány társadalmi célú kampánya

A Médiaunió Alapítvány 2013-as társadalmi célú kampányában különleges példaképeket keres: az ország nyilvánossága előtt nem ismert, hétköznapi embereket, olyanokat, akiknek tettei, életszemlélete, társadalmi-, közösségi szerepvállalása példaértékű. A „Jó embert keresünk – Keressük Magyarország példaképeit” kampányban ismert példaképek buzdítanak az ismeretlen hétköznapi hősök megtalálására.

Budapest, 2013. május 28. – A Médiaunió Alapítvány 2013-as társadalmi célú kampányában különleges példaképeket keres: az ország nyilvánossága előtt nem ismert, hétköznapi embereket, olyanokat, akiknek tettei, életszemlélete, társadalmi-, közösségi szerepvállalása példaértékű. A „Jó embert keresünk – Keressük Magyarország példaképeit” kampányban ismert példaképek buzdítanak az ismeretlen hétköznapi hősök megtalálására.

 

A Médiaunió Alapítvány sajtótájékoztatóján Schmidt Mária a Kuratórium elnöke felidézte, hogy az elmúlt négy évben milyen társadalmi célú kampányokat indítottak útnak: foglalkoztak a fogyatékos emberek integrációjával, azzal, hogy a gyerekek és szüleik, nagyszüleik kapcsolatában meghatározó jelentősége van a mesének, a mesélésnek, téma volt az egészséges életmód, és a mindennapi sport fontossága. „Úgy érzem nagyszerű dolog, hogy Alapítványunk felkarol társadalmi problémákat, s hogy a média ezek feldolgozásához továbbra is térítésmentesen felületet biztosít” - jelentette ki Schmidt Mária.

2013-ban nem egy megoldásra váró társadalmi problémát állít kampányának középpontjába az alapítvány, hanem több fontos értékekre hívja fel a figyelmet. Ennek érdekében az ország nyilvánosságának segítségével olyan társadalmi, közösségi értéket létrehozó embereket keresnek, akik cselekedeteikkel pozitív hatással vannak környezetükre. Az alapítvány abból a feltételezésből indult ki, hogy ezen embereknek, példaképeknek, illetve a tetteiknek bemutatásával rávilágíthatnak arra, hogy a cselekvés, a tenni akarás, az egyéni szemlélet, vagy egy újszerű megközelítés sikerre vezethet egyént és közösséget.

A Médiaunió idei kampányának főtámogatója a Magyar Telekom „A fenntartható fejlődés iránt elkötelezett vállalatként fontosnak tartottuk, hogy támogassuk a Jó embert keresünk kezdeményezést, és ezzel az eszközzel is felhívjuk a figyelmet arra, hogy az élhető jövő közös felelősségünk. A Telekom az évi sok százmilliós társadalmi befektetésével maga is példát mutat: többek között a hátrányos helyzetű kistérségek fenntartható fejlődésének előmozdítását tűzte ki célul, amelynek első helyszíne Mezőcsát kistérség volt; valamint a Digitális Híd Kistelepüléseken program megvalósítását, amelynek célja, hogy megismertesse az információs és kommunikációs technológia eredményeit és lehetőségeit azokon a területeken, ahol a digitális különbség jelen van.” – tette hozzá Rózsa Iván,  vállalati kommunikációs igazgató.

A Médiaunió Alapítvány célja az egyéni és társadalmi önbecsülés, az önbizalom erősítése, a közösségteremtés, az előítéletek csökkentése. Célja, hogy az év során szó essen olyan értékekről, mint az aktív állampolgári lét, a közösségépítés, az adományozás, az önkéntesség, a kitartás, a felelősségvállalás, vagy akár az innováció.

Mihók Attila, az alapítvány elnöke elmondta, hogy az elmúlt évek jól bevált gyakorlata szerint idén is két részből áll össze a kampány. Az első, május 28-án induló szakaszában arra buzdítja a Médiaunó Alapítvány az embereket, hogy jelöljenek példaképeket saját környezetükből a www.joembertkeresunk.hu honlapon.

A figyelemfelkeltést szolgáló kreatív anyagokban híres emberek szerepelnek, akik saját példaképeikről, illetve arról beszélnek, hogy mit jelent számukra a példakép, miért fontos szerintük a példamutatás. Vannak köztük idősebbek és fiatalok, tudósok, énekesek, színészek, sportolók, üzletemberek, nők és férfiak egyaránt. A Médiaunió Alapítvány felkérésére szerepet vállalt a kampányban Busa István, Czutor Zoltán, Gerendai Károly, Geszti Péter, Hankiss Elemér, Kemény Dénes, Novák Péter, Rudolf Péter, Schmidt Mária, Somody Imre, Szakcsi Lakatos Béla, Szily Nóra, Tenki Réka, Weisz Fanni. A sajtótájékoztatón is levetített reklámfilmek mellett az ő gondolataik szerepelnek a nyomtatott sajtóban és a közterületi hirdetéseken is.

A kampány második szakaszában a kreatív anyagok az egyének sikereit állítják példaként a középpontba, ám a sikerek mögött mindig lesz valamilyen bemutatandó társadalmi érték. A különböző filmek különböző értékekre épülnek majd. A második kampányszakaszban 2013. október-novemberben már a konkrét példaképeket mutatja be a Médiaunió Alapítvány a magyar médiában.

A 2013-as „Jó embert keresünk – Keressük Magyarország példaképeit” kampány fő támogatója a Magyar Telekom.

 

 

További információ

Nyilas Judit

pr-munkatárs

E-mail: nyilas.judit@stscope.hu

Mobil: 06 20 317 9683

 

--

A Médiaunió Alapítvány 2008-ban azért jött létre, hogy évről évre nyilvánosságot biztosítson valamely fontos társadalmi ügynek. Az alapítványban részt vállaló médiumok önkéntes alapon felületet biztosítanak a kiválasztott téma kommunikációjának. A Médiaunió szervezete a kiválasztott társadalmi fontossággal bíró témát szakemberek és civil szervezetek bevonásával dolgozza fel, és koordinálja a pr-, és reklámügynökségek pro bono végzett munkáját. A Médiaunió Alapítvány éves kampányai sem gazdasági, sem politikai érdekeket nem szolgálnak.

A Magyar Telekom Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatója, amely a telekommunikációs és infokommunikációs (ICT) szolgáltatások teljes skáláját nyújtja, beleértve a vezetékes és mobil telefonos, az adatátviteli és nem hangalapú, valamint az informatikai és rendszerintegrációs szolgáltatásokat. Magyarország vezető infokommunikációs szolgáltatójaként - küldetésével összhangban - elkötelezett a fenntartható fejlődés elve mellett. A 2010 decemberében elindított hello holnap! kezdeményezéssel a vállalat a fenntarthatóság fogalomkörét érthetően, könnyen befogadható módon szeretné a mindennapok részévé tenni, egyben felhívni a figyelmet arra, hogy az élhető jövő mindannyiunk közös felelőssége.

A kampányt munkájával pro bono támogatja

Berg Média, Carbon Group Communication Kft., Post Edison, Prodari Bt., Sparks Camera & Lighting Ltd., Strategic Scope Kommunikációs Ügynökség, Lóránt Attila rendező, Miklauzic Márton operatőr, Éry Balázs zeneszerző, Jobbágy Csaba fotós, Adorjáni Bálint színész (narrátor), Knapp Dávid filmes szakember