Forduljon az ARC pályázóihoz, majd háziorvosához

Dohányzásról leszokást népszerűsítő plakátok a 11. ARC-on

A dohányzásról való leszokást kommunikálni majdnem olyan nehéz, mint maga a dohányzásról való leszokás, hiszen meg kell találni azt a nyelvezetet, amely kellőképpen figyelemfelkeltő ahhoz, hogy a célcsoport megjegyezze az üzenetet. Egy jólsikerült dohányzás ellenes kampány feladata, hogy elindítson egy cselekvésfolyamatot, amely végül a dohányosokat a leszokáshoz vezeti el. Az út első lépése lehet a háziorvossal való konzultáció. Ennek a döntésnek azonban meg kell születnie valahogy a dohányosok fejében.

A Médiaunió karöltve a Pfizerrel 2010-ben ARC+ címszó alatt önálló pályázati felhívással kapcsolódott be az ARC évente kiírt pályázatába. "Leszokásvonal" (angolul "Quittline") hívószóval közvetlenül érte el az ARC 4000 főt számláló kreatív pályázói körét, valamint országos médiakampányban közvetetten - televíziós, rádiós, online és írott médiumokon keresztül - ennél jóval szélesebb réteghez jutott el. A felhívás szerint az egyperces film vagy plakátterv formájában érkező pályamunkának mindenképpen tartalmaznia kellett az üzenetet, "Ha le akarsz szokni, fordulj háziorvosodhoz!"

286 óriásplakát és 22 A0-s plakátterv valamint 22 egyperces film érkezett a felhívásra. Ebből, a Pfizer Hungary képviselőjével, Dr. Rékassy Balázzsal kiegészült ARC zsűri
6 óriásplakátot, 5 A0-s plakátot és 8 egyperces filmet
választott be a kiállítási anyagba, továbbá két kategóriában díjat is kiosztott.

S jeligével, Tóth Györgyi óriásplakát munkáját bruttó 500.000 Ft jutalommal díjazta. Bár a kiíró a pályázati kiírásban csak egy díjat ajánlott fel, a rendkívül színvonalas és nagy számú pályamunkák láttán a zsűri úgy döntött, hogy a filmes alkotók között is hirdet díjazottat. E kategóriában a Megyünk? jeligéjű film alkotóját, Széphelyi Júliát bruttó 200.000 Ft jutalomban részesítette...

A teljes közleményt letöltheti (8MB) ide kattintva! A dokumentumban megtalálhatók a kiválasztott plakátok és az egyperces filmek linkjei.