A Médiaunió Alapítvány 2012-es sportkampánya megmozgatta az országot

Nagyszabású gálával zárta májusban elindított „A sport mindenkié!” című kampányát a Médiaunió Alapítvány. Az ünnepségen fellépett több táncegyüttes, illetve a rendkívül sikeres újságíró-pályázat díjait is átadták.

A Médiaunió Alapítvány 2012-ben Magyarország legnagyobb, sportolásra buzdító, társadalmi célú kampányát rendezte meg. A példátlan összefogással létrejött kampány egymilliárd forint értékű médiafelületen hívta fel a figyelmet a sportolás fontosságára: örömeire, hasznos egészségi és társadalmi hatásaira.

„2012-ben számos saját eseményt szerveztünk – hangsúlyozta beszédében Schmidt Mária, a Médiaunió kuratóriumának elnöke, a Terror Háza Múzeum főigazgatója. – Tizenkét héten át rendeztük meg minden csütörtökön saját sportrendezvényünket, a Sportplaccot, a budapesti Erzsébet téren, és minden hónap első csütörtökén közel 50 városban 140 csatlakozó klub és egyesület tartott ingyenes órákat a kampány egyik fő sikereként bevezetett, országszerte népszerű vált Sportos Csütörtökön. Így mintegy 60 sportág mutatkozott be az ingyenes órákon.

Emellett természetesen az ország szinte mindegyik jelentős sporteseményéhez kapcsolódott a Médiaunió kampánya. A teljesség igénye nélkül: önkénteseink részt vettek a Nagy Sportágválasztó, a Sziget, az EFOTT, a Budapest Szíve, a Mozdulj, Mama! program, a Coca-Cola Testébresztő és a Budapest Sportiroda rendezvényein is.”

„Ma este a hazai alternatívnak, függetlennek mondott társulatok legjobbjai mutatkoznak be magas színvonalú művészeti produkciójukkal – mondta Ertl Péter, a Nemzeti Táncszínház igazgató-helyettese, január 1-től kinevezett igazgatója. – Fontos, hogy meghalljuk az ő hangjukat, még akkor is, ha a táncosok a testükkel beszélnek hozzánk.”

A kampányban szereplő olimpikonok is részt vettek a zárórendezvényen, illetve a nemrég lezárult újságíró-pályázat díjainak átadására is ekkor került sor. A mintegy kétszáz beérkezett pályamű közül a zsűri Aryee Claudia Dedei (RTL Klub) videoriportját találta a legjobbnak, így ő kapta a bruttó 300.000 forintos első díjat. A második helyen végző Kovács Klára (Népszabadság Online) bruttó 200.000, a harmadik helyezett Takács Tibor (Kossuth Rádió) bruttó százezer forintot vehetett át a pályázatot támogató Coca-Cola Magyarország Testébresztő program felajánlásának köszönhetően. A különdíjas Józsa László és a Speak Easy Project csapata (megjelent: Magyar Narancs online) az adidas 100.000 forintos utalványát vihette haza. 

A legjobbnak ítélt pályaművek az alábbi linken találhatók:

http://sportolnijo.hu/kampanyhir/megvannak-az-ujsagiro-palyazat-nyertesei

 

Nemrég jótékonysági licitálást is tartott a Médiaunió Alapítvány. Az aukción magánemberektől 58.500 Ft támogatást sikerült összegyűjteni a Berki Krisztián, Szilágyi Áron és Gyurta Dani által felajánlott tárgyakért. A Ringier Kiadó 50.000 forinttal, a Procter&Gamle Pampers márkája pedig 100.000 forintos támogatással egészítette ki a fenti összeget. A Pamperst azért inspirálta egy ilyen jótékonysági licitálás, mert folyamatosan érzékeli, hogy a kisgyermekek számára mennyi öröm forrása a mozgás (megtanul felállni, futni, bukfencezni stb.), és szeretne hozzájárulni ahhoz, hogy a fogyatékos gyerekek is megélhessék a sportolás örömeit. A felajánlott összegekből így három speciális bicikli átalakítására lesz lehetősége a Para-fitt Egyesületnek.

A tánc és a sport közötti hasonlóságok hangsúlyozása jegyében a gálán fellépett Bozsik Yvette társulata, a Budapest Táncszínház, az ExperiDance és az Inversedance. Az est művészeti vezetője Román Sándor, az ExperiDance alapítója, művészeti igazgatója volt.

„Örülünk, hogy együttműködhettünk a Médiaunió Alapítvánnyal – mondta a művészeti igazgató. – Lényegesnek tartom, hogy legyenek olyan szervezetek Magyarországon, amelyek felkarolnak és támogatnak fontos ügyeket. A rendszeres mozgásnak a mindennapjaink részévé kellene válnia ahhoz, hogy a test és a lélek harmóniáját megteremthessük, és mindegy, hogy valaki hivatásának választja-e a mozgást vagy csak szereti.”

A Médiaunió Alapítvány országos társadalmi célú kampánya ezzel véget ért. A 2013. évi kampány témájáról a www.mediaunio.hu portálon találnak majd tájékoztatást az érdeklődők február elején.

3x1 – és ezután is jobban megy!

További információ:

Kardos Feren (Open Communications)

+36-20/410-4989

ferenc.kardos@opencom.hu